Desková hra Carcassonne (C#)

Převést deskovou hru Carcassonne do počítačové podoby nebylo nic snadného. Václavu Dostálovi se to ale povedlo znamenitě.

autor: Václav Dostál
vedoucí práce: Bc. Adam Polet (Unicorn, a.s.)
oponent: Jan Bartoš (eBRÁNA, s.r.o.)

Carcassonne

Velice zjednodušeně je Carcassonne desková hra pro 2 až 4 hráče, kde se každý hráč snaží zabrat svými postavami největší města, nejdelší cesty a největší louky. Mapa se staví postupně z malých kartiček a samozřejmě všechny cesty na sebe musí navazovat a všechna města musí být obehnána hradbami. V papírové podobě je to jednoduché, ale jak naučit počítač, aby hlídal všechna pravidla? Vašek všechny nástrahy dokázal vyřešit. Na své hře pracoval přes rok.

O autorovi: Václav Dostál

Vaška vždy bavily deskové hry a v Carcassonne byl opravdový přeborník. Jelikož byl také výborný programátor, pokusil se Carcassonne převést do počítačové podoby. Strávil na tom rok, ale výsledek stojí za to. Se svou hrou postoupil do krajského kola soutěže Amavet. Je vidět, že se i porota občas může zmýlit. Tohle bylo rozhodně na "republiku". Svojí prezentací uchvátil celou maturitní komisi a za projekt sklidil zasloužený úspěch. Jednička u maturity byla samozřejmostí.

Václav Dostál pokračuje ve studiu IT na Fakultě informačních technologií na Vysokém učení technickém v Brně.