Kroužky programování pro žáky ZŠ

Chcete začít pomaličku s programováním a nevíte jak na to? Můžete zkusit náš kroužek programování pro žáky ZŠ. Začínáme od úplných základů. Kroužek vedou naši studenti, takže nuda to rozhodně nebude. Když budete potřebovat pouze s něčím poradit a budete chtít pracovat na vlastních projektech, také není problém. Je nás tady jak psů - a co člověk, to počítačový šílenec. :-)

Kroužek programování pro žáky základních škol

určeno pro: ZŠ 7.-9. třída
termín pro kroužek "na místě": Út 16:00-17:30
termín pro on-line kroužek: Čt 16:00-17:30
roční poplatek: 1.000,- Kč

kapacita obou kroužků je již bohužel zcela zaplněna

 

Loni jsme si vyzkoušeli vést kroužek on-line přes Teamsy. Přineslo to i nějaká pozitiva - takto jsme třeba schopni "obsloužit" i žáky ze vzdálenějších základek, kteří by se k nám normálně po vlastním vyučování nedostali.

Pro letošek jsme se rozhodli zkusit otevřít obě formy - jak on-line pro děcka z větší dálky tak pro "místňáky" - přímo ve škole. Podle počtu zájemců uvidíme, zda skutečně otevřeme obě formy.

Počítáme i s tím, že nás COVID zase může donutit i "místňáckou" formu třeba na nějaký čas přesunout do on-linu.

Co vás na kroužku čeká?

Začínat budeme programováním v C# (WPF). Budeme programovat cca 10 aplikací, kde každá bude zaměřená na trošku jinou oblast programování.

  • Můj první program - seznámení s VS 2019
  • Hra - hádání čísla (počítač vygeneruje číslo a já ho hádám)
  • Hra - Klikni na obrázek (počítač na náhodných místech generuje malé obrázky a mým úkolem je co nejdříve kliknout na obrázek, který se pak odstraní)
  • Hra - Videostop (počítč generuje 3 náhodná čísla (1-6) a úkolem je stisknout tlačítko v době, kdy je zobrazeno více stejných čísel)
  • Hra - Odkrývání obrázku (kurzorem myši postupně odkrývám obrázek a snažím se uhodnout, co na něm je)
  • Hra - Lodě (počítač vygeneruje na náhodná místa lodě a já postupně odkrývám jednotlivá políčka a snažím se trefit do políčka lodě)
  • ...

Poté bychom se přesunuli do programování v herním enginu Unity. Tady využijeme všechny znalosti z WPF aplikací a naučíme se porozumět 3D světu, protože aplikace ve WPF jsou pouze 2D. Zde stejně jako ve WPF se učíme všem různým komponentům a stylům jak vytvořit hru. Minimálně jedna hodina bude také zaměřená na 3D modelování v Blenderu. "Od modelu k vlastní hře"...

Kroužek probíhá v termínu: 21.9.2021 - 27.5.2022

Termín úvodní schůzky: 21.9.2021, 16:00, učebna 202

Lektoři:

  • Martin Bíško a Martin Klíma

Přihlásit se můžete: https://forms.gle/qnbuMCYbZorsxvQY8