Srovnání výsledků státních maturit
V Pardubickém kraji se obor Informační technologie učí na pěti školách. Podívejte se na srovnání výsledků jejich studentů u státních maturit. Veškerá data jsou převzata z MŠMT https://vysledky.cermat.cz/.
Státní maturity
Kvalitu výuky všeobecně-vzdělávacích předmětů zjistíte srovnáním výsledků škol u státních maturit. V celé České republice se maturuje každoročně na cca 230 středních odborných školách s technickými obory. V této skupině dopadají informatici ze soukromé střední školy DELTA více než dobře. Dlouhodobě excelují především v angličtině a matematice, kdy se za posledních 5 let umístili 3x resp. 4x v TOP10 ČR a patří tak k absolutní špičce technických škol v České republice.
2021/22 | 2020/21 | 2019/20 | 2018/19 | 2017/18 | |
---|---|---|---|---|---|
Anglický jazyk | 4. z 230 | 18. z 231 | 10. z 224 | 4. z 225 | 61. z 232 |
Matematika* | 2. z 230 | 6. z 231 | 2. z 224 | 58. z 225 | 7. z 232 |
Český jazyk | 15. z 230 | 36. z 231 | 53. z 224 | 115. z 225 | 142. z 232 |
* U matematiky je však třeba poctivě přiznat, že na naší škole z ní v povinné formě maturují pouze jednotky studentů a tak zde průměry a mediány nemají příliš velkou vypovídající hodnotu. Pokud však naši maturanti spadají v řadě pěti let do absolutní špičky, tak to již o něčem vypovídá.
2021/22
Školní rok 2021/22 byl pro nás z hlediska maturit opět velice úspěšný. V celé České republice maturovalo celkem 230 technických škol a v rámci ČR jsme se jak v angličtině tak i matematice umístili v pětce nejlepších:
- 4. z angličtiny (z 230),
- 2. z matematiky (z 230) a
- 15. z češtiny (z 230).
Porovnání s ostatními školami s IT oborem v Pardubickém kraji
Anglický jazyk
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián* | průměrný percentil** |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 35/0 | 35/0 | 92,6 | 73,3 |
EDUCA, Pardubice | 15/3 | 15/3 | 83,2 | 48,6 |
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 52/1 | 52/1 | 91,6 | 65,1 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | 28/1 | 28/1 | 85,8 | 55,8 |
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 109/11 | 109/11 | 90,5 | 61,6 |
* medián = výsledek přesně průměrného studenta.
** průměrný percentil = pokud je např. 75, znamená to, že náš průměrný maturant byl lepší než 75% ostatních maturantů.
Anglický jazyk považujeme ze všech všeobecně vzdělávacích předmětů pro budoucí praxi ajťáků jako nejdůležitější. Proto na jeho výuku klademe velký důraz.
Matematika
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián | průměrný percentil |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 2/0 | 2/0 | 80 | 74,5 |
EDUCA, Pardubice | nikdo nezvolil | |||
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 11/0 | 11/0 | 56 | 33,5 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | nikdo nezvolil | |||
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 32/0 | 30/2 | 66 | 51,1 |
Český jazyk
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián | průměrný percentil |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 37/0 | 35/2 | 74 | 59,2 |
EDUCA, Pardubice | 18/3 | 14/7 | 57 | 35,7 |
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 63/1 | 60/4 | 62 | 42,1 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | 29/1 | 24/6 | 64 | 40,3 |
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 141/11 | 138/14 | 68 | 53,6 |
2020/21
Školní rok 2020/21 byl pro nás z hlediska maturit opět úspěšný. V celé České republice maturovalo celkem 228 technických škol a v rámci ČR jsme dopadli následovně:
- 18. z angličtiny (z 228),
- 6. z matematiky (z 228) a
- 36. z češtiny (z 228).
Porovnání s ostatními školami s IT oborem v Pardubickém kraji
Anglický jazyk
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián* | průměrný percentil** |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 44/0 | 44/0 | 93,2 | 69,2 |
EDUCA, Pardubice | 18/2 | 16/2 | 86,3 | 50,3 |
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 45/4 | 44/5 | 90,5 | 57,5 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | 14/0 | 14/0 | 91,6 | 62,5 |
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 127/2 | 127/2 | 93,7 | 66,2 |
* medián = výsledek přesně průměrného studenta.
** průměrný percentil = pokud je např. 75, znamená to, že náš průměrný maturant byl lepší než 75% ostatních maturantů.
Anglický jazyk považujeme ze všech všeobecně vzdělávacích předmětů pro budoucí praxi ajťáků jako nejdůležitější. Proto na jeho výuku klademe velký důraz.
Matematika
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián | průměrný percentil |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 3/0 | 3/0 | 68 | 57,8 |
EDUCA, Pardubice | nikdo nezvolil | |||
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 8/0 | 7/1 | 41 | 39,4 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | nikdo nezvolil | |||
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 66/0 | 59/7 | 48 | 49,8 |
Český jazyk
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián | průměrný percentil |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 44/0 | 44/0 | 71 | 47,9 |
EDUCA, Pardubice | 20/2 | 19/3 | 58 | 29,0 |
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 53/4 | 52/5 | 65 | 37,7 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | 14/0 | 14/0 | 69 | 48,5 |
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 193/2 | 191/4 | 70 | 47,5 |
2019/20
Školní rok 2019/20 byl pro nás z hlediska maturit opět úspěšný. V celé České republice maturovalo celkem 224 technických škol a v rámci ČR jsme dopadli následovně:
- 10. z angličtiny (z 224),
- 2. z matematiky (z 224) a
- 53. z češtiny (z 224).
Porovnání s ostatními školami s IT oborem v Pardubickém kraji
Anglický jazyk
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián* | průměrný percentil** |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 17/0 | 17/0 | 94,7 | 68,516 |
EDUCA, Pardubice | 18/0 | 16/2 | 82,1 | 43,779 |
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 19/1 | 19/1 | 93,7 | 67,782 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | 10/0 | 10/0 | 93,7 | 65,091 |
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 106/1 | 106/1 | 90,5 | 57,992 |
* medián = výsledek přesně průměrného studenta.
** průměrný percentil = pokud je např. 75, znamená to, že náš průměrný maturant byl lepší než 75% ostatních maturantů.
Anglický jazyk považujeme ze všech všeobecně vzdělávacích předmětů pro budoucí praxi ajťáků jako nejdůležitější. Proto na jeho výuku klademe velký důraz.
Matematika
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián | průměrný percentil |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 3/0 | 3/0 | 72 | 74,97 |
EDUCA, Pardubice | nikdo nezvolil | |||
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 10/0 | 7/3 | 40 | 29,81 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | nikdo nezvolil | |||
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 52/0 | 49/3 | 70 | 62,54 |
Český jazyk
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián | průměrný percentil |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 20/0 | 15/5 | 63 | 44,943 |
EDUCA, Pardubice | 19/0 | 18/1 | 60 | 43,056 |
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 30/1 | 27/3 | 62 | 45,956 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | 11/0 | 9/2 | 54 | 31,590 |
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 158/1 | 151/8 | 66 | 54,272 |
2018/19
Školní rok 2018/19 byl pro nás z hlediska maturit relativně úspěšný. V celé České republice maturovalo celkem 225 technických škol a v rámci ČR jsme dopadli následovně:
- 4. z angličtiny (z 225),
- 58. z matematiky (z 225) a
- 115. z češtiny (z 225).
Z angličtiny a z matematiky dosahují naši absolventi výborných výsledků dlouhodobě a z češtiny jsou zkrátka průměrní. :-)
Porovnání s ostatními školami s IT oborem v Pardubickém kraji
Anglický jazyk
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián* | průměrný percentil** |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 17/1 | 17/1 | 97,9 | 69,909 |
EDUCA, Pardubice | 8/6 | 8/6 | 76,32 | 32,093 |
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 30/1 | 30/1 | 94,22 | 64,196 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | 12/5 | 12/5 | 91,06 | 54,285 |
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 88/10 | 88/10 | 96,85 | 69,249 |
* medián = výsledek přesně průměrného studenta.
** průměrný percentil = pokud je např. 75, znamená to, že náš průměrný maturant byl lepší než 75% ostatních maturantů.
Anglický jazyk považujeme ze všech všeobecně vzdělávacích předmětů pro budoucí praxi ajťáků jako nejdůležitější. Proto na jeho výuku klademe velký důraz.
Matematika
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián | průměrný percentil |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 6/0 | 6/0 | 57 | 45,002 |
EDUCA, Pardubice | nikdo nezvolil | |||
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 15/2 | 11/6 | 54 | 42,516 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | nikdo nezvolil | |||
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 35/1 | 30/6 | 60 | 49,865 |
Český jazyk
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián | průměrný percentil |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 23/1 | 20/4 | 58 | 39,370 |
EDUCA, Pardubice | 11/6 | 8/9 | 52 | 24,616 |
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 45/3 | 42/6 | 62 | 46,283 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | 13/5 | 12/6 | 66 | 50,379 |
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 124/11 | 118/17 | 66 | 50,572 |
2017/18
Tak jak se ve školním roce 2016/17 sešlo vše dobře, tak z hlediska čísel se v roce 2017/18 sešlo vše zase obráceně. Maturitní třída byla spíše podprůměrná, jeden student si v pololetí studium definitivně rozmyslel (ten nám figuruje v nepřipuštěných) a jeden (notorický zaspávač) zaspal i na maturitu z angličtiny. V našich malých číslech se to pak projeví poměrně výrazně. Proto se tímto rokem zas tak rádi nechlubíme. Na druhou stranu je třeba říct, že přes "nepřízeň osudu" nakonec nedopadl rok nějak extra tragicky.
V celé České republice maturovalo celkem 232 technických škol a v rámci ČR jsme dopadli následovně:
- 61. z angličtiny (z 232),
- 7. z matematiky (z 232) a
- 142. z češtiny (z 232).
Porovnání s ostatními školami s IT oborem v Pardubickém kraji
Anglický jazyk
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián* | průměrný percentil** |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 13/2 | 12/3 | 84,22 | 51,374 |
EDUCA, Pardubice | 15/2 | 15/2 | 71,58 | 47,878 |
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 30/11 | 30/11 | 85,27 | 59,892 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | 6/5 | 6/5 | 77,90 | 44,928 |
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 90/13 | 89/14 | 84,22 | 59,964 |
* medián = výsledek přesně průměrného studenta.
** průměrný percentil = pokud je např. 75, znamená to, že náš průměrný maturant byl lepší než 75% ostatních maturantů.
Anglický jazyk považujeme ze všech všeobecně vzdělávacích předmětů pro budoucí praxi ajťáků jako nejdůležitější. Proto na jeho výuku klademe velký důraz.
Matematika
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián | průměrný percentil |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 2/0 | 2/0 | 60 | 60,19 |
EDUCA, Pardubice | nikdo nezvolil | |||
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 19/3 | 15/7 | 58 | 52,985 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | nikdo nezvolil | |||
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 57/10 | 50/17 | 54 | 50,297 |
Český jazyk
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián | průměrný percentil |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 16/1 | 15/2 | 57 | 40,465 |
EDUCA, Pardubice | 18/2 | 16/4 | 56 | 33,434 |
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 49/14 | 47/15 | 64 | 45,082 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | 9/5 | 8/6 | 60 | 33,251 |
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 147/23 | 145/25 | 66 | 51,565 |
U českého jazyka jde především o to, aby studenti maturitní zkoušku úspěšně složili. Ne že by nebyly znalosti z češtiny potřebné, ale pro ajťáka existují přeci jenom i důležitější věci.
2016/17
Školní rok 2016/17 byl pro nás z hlediska maturit skutečně výjimečný. Ze všech 228 SOŠek, které ten rok v České republice maturovaly, jsme dopadli následovně:
- 1. z matematiky (z 228),
- 7. z angličtiny (z 228) a
- 10. z češtiny (z 228).
Maturovala nám skutečně výborná třída. Proto se tímto rokem rádi chlubíme.
Porovnání s ostatními školami s IT oborem v Pardubickém kraji
Anglický jazyk
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián* | průměrný percentil** |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 11/0 | 11/0 | 90,53 | 76,465 |
EDUCA, Pardubice | 9/1 | 7/3 | 72,64 | 48,022 |
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 32/2 | 32/2 | 83,17 | 65,903 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | 8/4 | 8/4 | 75,80 | 53,419 |
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 51/12 | 51/12 | 87,37 | 73,508 |
* medián = výsledek přesně průměrného studenta.
** průměrný percentil = pokud je např. 75, znamená to, že náš průměrný maturant byl lepší než 75% ostatních maturantů.
Anglický jazyk považujeme ze všech všeobecně vzdělávacích předmětů pro budoucí praxi ajťáků jako nejdůležitější. Proto na jeho výuku klademe velký důraz.
Matematika
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián | průměrný percentil |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 5/0 | 4/1 | 74 | 60,996 |
EDUCA, Pardubice | nikdo nezvolil | |||
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 20/0 | 15/5 | 46 | 42,826 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | nikdo nezvolil | |||
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 78/15 | 62/31 | 55 | 47,342 |
Český jazyk
Škola | počet připuštěných /NEpřipuštěných | počet úspěšných /NEúspěšných | medián | průměrný percentil |
---|---|---|---|---|
DELTA - SŠ informatiky a ekonomie, Pardubice | 16/0 | 16/0 | 72 | 58,989 |
EDUCA, Pardubice | 12/1 | 11/2 | 61 | 43,963 |
VOŠ a SŠ technická, Česká Třebová | 52/2 | 51/3 | 60 | 48,825 |
SOŠ a SOU obchodu a služeb, Chrudim | 9/4 | 8/5 | 58 | 41,888 |
SPŠ elektrotechnická a VOŠ, Pardubice | 129/27 | 124/32 | 66 | 56,652 |
U českého jazyka jde především o to, aby studenti maturitní zkoušku úspěšně složili. Ne že by nebyly znalosti z češtiny potřebné, ale pro ajťáka existují přeci jenom i důležitější věci.