On-line marketing italské restaurace Felicita L ́Originale (2019)
Návrh struktury a grafického provedení webových a Facebookových stránek oblíbené italské restaurace. Práce pokrývá stanovení hlavních služeb restaurace, nalezení vhodných klíčových slov, stanovení struktury webu, jeho grafické zpracování a tvorbu vhodných textů. Výsledkem je web, který mají rádi zákazníci i internetové vyhledávače.
autor: Jindřich Holler
vedoucí práce: Mgr. Petr Zerzán
oponent: Ing. Jiří Formánek
Návrh marketingu pro italskou restauraci Felicita L ́Originale
Jindra si vybral svoji oblíbenou italskou restauraci a rozhodl se, že jim pomůže s marketingem. Jeho prvním krokem bylo zmapování dosavadních marketingových aktivit restaurace ve srovnání s její konkurencí. Zjištění nebylo nijak optimistické: webové stránky nebyly příliš aktuální, na facebookovém účtu byl poslední příspěvek 2 roky starý, offline marketing byl v podstatě na nule a o nějaké optimalizaci webových stránek pro vyhledávače nebo PPC kampaních majitel v životě neslyšel. Nejdříve ze všeho nasadil Jindra měření návštěvnosti na aktuální webové stránky pomocí GoogleAnalytics. Na začátku návrhu webu se Jindra zaměřil na nalezení vhodných klíčových slov – stanovil je nabídkou služeb restaurace a zpřesnil pak pomocí nástroje Sklik. Tím se mu už začala rýsovat struktura celého webu tzv. drátěný model, který říká, jaké podstránky bude web mít a jaké texty a informace na nich budou, aby byly zajímavé jak pro uživatele, tak i pro vyhledávače.
Jelikož restaurace neměla pěkné fotografie (a dobrá fotka je základ všeho), nafotil Jindra své vlastní. Pak stanovil hlavní a doplňkovou barvu, aby ladily se stylem a duchem celé restaurace a pokračoval návrhem loga. Dalším krokem byl už vlastní grafický návrh - „obalení“ drátěného modelu fotkami, určení velikosti a typu písma atd. Díky tomuto postupu nejsou výsledné stránky pouze hezké, ale i funkční z hlediska dohledatelnosti na internetu. Součástí Jindrovy maturitní práce bylo i založení nového facebookového účtu a jeho nastavení a vytvoření prvních příspěvků.
Po měsíčním měření návštěvnosti webových a facebookových stránek se návštěvnost webu zvýšila o 127% a u facebookového účtu to bylo dokonce o 772%.
Celou práci naleznete zde: http://b2015hollji.delta-studenti.cz/maturita/